Klientská Zóna
Blog -> Ako počítať dni na vybavenie reklamácie?


17.01.2017   |
overenyshop.sk

Ako počítať dni na vybavenie reklamácie?


Ak si zákazník vo vašom e-shope uplatní reklamáciu, máte 30 dní na jej vybavenie. Ako presne sa však tieto dni počítajú: rátajú sa len pracovné dni, alebo kalendárne dni?

Počítanie dní na vybavenie reklamácie

Podľa zákona na ochranu spotrebiteľa č. 250/2007 musí prevádzkovateľ e-shopu vybaviť reklamáciu do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie (rovnaká lehota platí aj pre kamenné obchody). Ani keby sa tak dohodol e-shop so zákazníkom, táto lehota nemôže byť predĺžená. Keď uplynie lehota na vybavenie reklamácie, spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový.

 

Vybavenie reklamácie znamená ukončenie reklamačného konania jedným z týchto spôsobov:

  • vymenením výrobky,

-          odovzdaním opraveného výrobku,

-          písomnou výzvou na prevzatie plnenia,

-          vrátením kúpnej ceny výrobku,

-          vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,

-          jej odôvodneným zamietnutím

 

Lehota na vybavenie reklamácie sa počíta v kalendárnych, nie pracovných dňoch. Začína sa ďalším dňom po dni uplatnenia reklamácie (ak si zákazník uplatnil reklamáciu 1. decembra, prvým dňom lehoty na vybavenie reklamácie je 2. december). Pritom treba pamätať, že deň uplatnenie reklamácie je deň, kedy zákazník nahlásil reklamáciu, nie kedy zákazník fyzicky priniesol tovar na reklamáciu. Lehota sa teda počíta v kalendárnych dňoch a posunie sa len ak pripadne posledný deň lehoty na štátny sviatok alebo víkend. Vtedy je posledným dňom lehoty najbližší nasledujúci pracovný deň.




Máte záujem?
Vyplňte náš online formulár.

SME TU PRE VÁS NONSTOP
Infolinka: 0948 737 744
e-mail: info@overenyshop.sk
Certifikácia
e-shopu




Kompletné VOP a reklamačný poriadok na mieru. Obdržíte aj ročnú certifikáciu a potvrdenie o bezchybnosti Vášho obchodu.

Pravidlá
certifikácie




Všetky pravidlá, ktoré musí E-shop pred certifikáciou spĺňať, aby mu mohol byť udelený certifikát kvality eshopu.

Vypracovanie
VOP a RP




Prevádzkujúci E-shop potrebuje aby mal vypracované Všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok.

Stiahnite si
dokumenty




Dokumentácia vhodná pre vlastníkov E-shopu a ich klientov