Klientská Zóna
Blog -> Ako usporiadat sutaz na facebooku


07.03.2019   |
admin

Ako usporiadat sutaz na facebooku


Pravidlá organizovanie súťaží na Facebooku sú aj dnes pomerne prísne. Ak ste sa rozhodli zorganizovať takúto súťaž musíte dodržať nasledovné pravidlá.

  • nemôžete žiadať fanúšikov, aby na fotke alebo v príspevku označovali svojich priateľov;
  • nemôžete fanúšikov vyzývať, aby príspevok zdieľali;
  • „páči sa mi“ môžete využiť ako hlasovací mechanizmus – ak bude napríklad súťaž spočívať vo verejnom vybratí najkrajšej fotky, môžete výhernú fotografiu vybrať na základe najväčšieho počtu označení „páči sa mi“.

Zverejnenie pravidiel súťaže

Pri organizovaní súťaže by ste mali uverejniť aj pravidlá súťaže, v ktorých nezabudnite uviesť aj to, že súťaž „nie je žiadnym spôsobom sponzorovaná, odobrená ani riadená spoločnosťou Facebook a nemá s ňou žiaden vzťah“. Pravidlá treba uviesť na vlastnej webstránke a zo samotnej súťaže na Facebooku potom na pravidlá len odkazovať. Treba uviesť aj možné obmedzenia. Ak sa napríklad súťaže môžu zúčastniť len osoby staršie ako 18 rokov alebo ak výhru odosielate len na územie slovenskej republiky aj to treba v podmienkach uviesť.

 

Od fanúšikov nemôžete žiadať, aby pre účasť v súťaži:

  • označili vašu alebo inú stránku, že sa im páči;
  • zdieľali vašu FB stránku;
  • zdieľali príspevok na nástenke ich priateľov;
  • označili seba alebo iných v príspevku či fotografii.

 

Od fanúšikov môžete vyžadovať nasledovné:

  • aby príspevok komentovali;
  • aby príspevok označili ako „páči sa mi“;
  • aby lajkovali príspevky (alebo fotky), ktoré sú predmetom hlasovania;
  • aby vám cez Facebook poslali správu;
  • aby pridali príspevok na vašu stránku.

 

Súťaž musíte usporiadať výlučne na firemnom profile, teda na fanúšikovskej stránke vašej firmy alebo produktu. Od fanúšikov nesmiete požadovať inú aktivitu ako lajkovanie samotného príspevku alebo fotografie a komentára k príspevku alebo fotke.

Vyhlásenie víťaza súťaže

Pri vyhlásení víťaza môžete uviesť len meno víťaza, nemôžete ho označiť v príspevku alebo na fotke.

Príkladom správnej súťaže je súťaž, keď si môžu súťažiaci sami vybrať svoju výhru. Súťaž pritom nie je podmienená lajkovaním alebo zdieľaním, prebieha komentovaním. Súťažiaci teda do komentáru napíše o akú výhru má záujem.

Čo ak poruším pravidlá organizovania súťaže?

Facebook sa slovenskými firmami a súťažami na ich stránkach veľmi nezaoberá, avšak ak by vašu súťaž nahlásilo dostatočné množstvo nespokojných ľudí hrozilo by vám buď odstránenie príspevku s danou súťažou alebo dokonca zablokovanie, či úplne zrušenie vášho firemného profilu.

Neriskujte preto a pri organizovaní súťaží na Facebooku sa riaďte spomenutými pravidlami. Koniec koncov, súťaž organizujete pre získanie nových spokojných zákazníkov.

 

Certifikácia
e-shopu




Kompletné VOP a reklamačný poriadok na mieru. Obdržíte aj ročnú certifikáciu a potvrdenie o bezchybnosti Vášho obchodu.

Pravidlá
certifikácie




Všetky pravidlá, ktoré musí E-shop pred certifikáciou spĺňať, aby mu mohol byť udelený certifikát kvality eshopu.

Vypracovanie
VOP a RP




Prevádzkujúci E-shop potrebuje aby mal vypracované Všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok.

Stiahnite si
dokumenty




Dokumentácia vhodná pre vlastníkov E-shopu a ich klientov