Klientská Zóna
Blog -> Chcete vedieť ako si udržať zákazníkov?


16.06.2015   |
overenyshop.sk

Chcete vedieť ako si udržať zákazníkov?


Zlaté pravidlo predaja tvrdí, že nie je dôležité zákazníkov získať, ale si ich udržať. Táto rokmi osvedčená pravda nie je len zásadou kamenného predaja, platí rovnako i pre e-shopy. Prilákať zákazníkov vo virtuálnom svete je rovnako ťažké ako v tom normálnom. Priemerného spotrebiteľa pri rozhodnutí sa pre kúpu najviac zaujme cena výrobkov na vašej stránke, odporúčanie od známeho a bezpečné doručenie želaného produktu, či služby. Ak už sa zákazník rozhodne pre váš produkt, resp. vašu stránku, je nutné s ním začať vytvárať vzťah a ten s postupom času udržiavať.

Na udržanie zákazníkov ponúkame niekoľko tipov:

  1. Odmeňte nových

Nakupuje zákazník na vašej stránke po prvý raz? Dajte mu zľavu. Nemusí byť uplatniteľná hneď pri prvom nákupe. Poskytnite mu zľavu na ďalšie jeho nákupné rozhodnutie a verte či nie, začne o ňom reálne uvažovať.

  1. Odmeňte aj lojálnych

Zľavu, darček alebo špeciálnu ponuku nemusí dostať len nový zákazník. Práve odmeňovanie stálych nákupcov buduje pozitívny dojem o firme a vytvára dlhodobé vzťahy založené na dôvere. Pri takejto taktike poskytnete svojim „verným“ klientom pocit dôležitosti.

  1. Vytvárajte asociačné návrhy

Ak si zákazník vybral na vašej stránke produkt, ponúknite mu k tomu jeho komplementárnu časť. Je to jednoduchý, ale efektívny spôsob, pri ktorom dáte najavo, že myslíte na zákazníkove potreby a zároveň zvyšujete svoj zisk. Napríklad: ak klient kupuje vysávač, dajte mu do pozornosti aj náhradné sáčky.

  1. Využite emailing

Pravidelné informovanie tvorí základ. Informuje o nových produktoch, o akčných ponukách, akciách alebo vyberte produkty, ktoré by podľa vás mohli daného človeka zaujímať.

  1. Pomôžte v online poradni

Efektívnu komunikáciu so svojimi klientmi zabezpečíte prostredníctvom online poradne alebo sekcii často kladené otázky. V nej sa zákazníci môžu na vás obrátiť s akýmkoľvek problémom, ktorý im bráni k objednaniu si vášho produktu.

  1. Zistite, čo im chýba

V súčasnosti už nie je žiadna hanba požiadať svojich zákazníkov o vyplnenie krátkeho elektronického dotazníka. Vďaka nemu sa môžete dozvedieť skutočne veľa relevantných informácií o nedostatkoch a pozitívach vašej webovej stránky. Rovnako je možné vytvoriť na webe priestor pre otázky.

  1. A na záver...

Najdôležitejšia rada, ktorá vám zabezpečí zákazníkov, či už nových alebo stálych je: BUĎTE INÝ. Váš e-shop navštívi oveľa viac klientov ak vás budú vedieť rozlíšiť od konkurencie. Ponúknite im to, čo inde nenájdu. Zlepšujte sa, inovujte produkty, vymýšľajte súťaže a vždy pri tom myslite na najdôležitejšiu časť vášho e-shopu, a to zákazníkov. 




Máte záujem?
Vyplňte náš online formulár.

SME TU PRE VÁS NONSTOP
Infolinka: 0948 737 744
e-mail: info@overenyshop.sk
Certifikácia
e-shopu




Kompletné VOP a reklamačný poriadok na mieru. Obdržíte aj ročnú certifikáciu a potvrdenie o bezchybnosti Vášho obchodu.

Pravidlá
certifikácie




Všetky pravidlá, ktoré musí E-shop pred certifikáciou spĺňať, aby mu mohol byť udelený certifikát kvality eshopu.

Vypracovanie
VOP a RP




Prevádzkujúci E-shop potrebuje aby mal vypracované Všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok.

Stiahnite si
dokumenty




Dokumentácia vhodná pre vlastníkov E-shopu a ich klientov