Klientská Zóna
Blog -> Výhody a nevýhody dropshippingu


Upraviť novinku
23.01.2020   |
overenyshop-sk

Výhody a nevýhody dropshippingu


Dropshipping je spôsob prevádzky e-shopu, kedy zákazníkom vášho e-shopu odosiela tovar priamo váš dodávateľ. Vy preto nemusíte mať tovar na sklade. V čom je dropshipping výhodný a v čom naopak nie?

Dropshipping je teda dodanie tovaru priamo od dodávateľa k zákazníkovi. Predajca je v podstate v pozícii sprostredkovateľa. Prevádzkovateľ objedná tovar u dodávateľa a posiela ho priamo k zákazníkovi. Oproti klasickému modelu e-shopu, pri dropshippingu predajca nepotrebuje sklad, do ktorého by tovar dočasne ukladal.

Ako funguje predaj?

Zákazník si u vás objedná tovar, vy prepošlete objednávku dodávateľovi alebo výrobcovi a ten sa postará o doručenie tovaru zákazníkovi. Predajca predáva tovar za maloobchodnú cenu, dodávateľ zas predajcovi účtuje veľkoobchodnú cenu. Predajcovi alebo teda sprostredkovateľovi predaja zostáva rozdiel medzi maloobchodnou a veľkoobchodnou cenou.

Dropshipping v praxi

Prostredníctvom vášho internetového obchodu si zákazník objedná tovar. Objednávka bude (väčšinou automaticky) preposlaná vášmu dodávateľovi, ktorému zaplatíte veľkoobchodnú cenu za daný tovar. Dodávateľ odošle tovar zákazníkovi a zákazník zaplatí za tovar vám.

Ak ste sa dohodli na personalizácií údajov, dodávateľ odosiela tovar zákazníkovi tak, že ako odosielateľa uvedie váš e-shop. Zákazník by sa teda nemal dozvedieť, že tovar v skutočnosti odoslal priamo dodávateľ. Ani faktúra od dodávateľa nebude priložená, tú pošle dodávateľ vám. Zákazník dostane faktúru, ktorú mu pošlete vy.

Akékoľvek sťažnosti, reklamácie, nevyzdvihnuté zásielky a tiež komunikáciu so zákazníkmi máte na starosti vy. Dodávateľ sa teda nemusí v tomto smere vôbec angažovať, navyše mu zabezpečíte odbyt.

Po technickej stránke

Aby si zákazníci mohli prezerať a následne objednávať tovar prostredníctvom vášho e-shopu, dodávateľ vám dodá zoznam tovaru s dátami, ktoré sa automaticky načítavajú do vášho e-shopu, čiže fotografie a popis tovaru a tiež jeho dostupnosť. Dodávateľ vám ich dodá pravdepodobne vo forme xml feedu, ktorý musíte zakomponovať do vášho e-shopu, aby boli dáta aktualizované automaticky. Zákazník tak môže vidieť vždy aktuálne údaje a vy sa nemusíte starať o aktualizáciu e-shopu. Dajte si však pozor, že pri zahraničnom dodávateľovi treba dáta preložiť do slovenčiny.

V čom je dropshipping pre e-shopy výhodný?

Ak práve začínate podnikať alebo ak nemáte dostatok vstupného kapitálu na nákup tovaru, dropshipping je pre vás najjednoduchší spôsob ako sa stať predajcom. Keďže nemusíte nakúpiť žiaden tovar, nepotrebujete ani žiadne peniaze na jeho kúpu. Navyše nepotrebujete sklad, za ktorý tak nemusíte platiť nájom. Ušetríte aj pri zamestnancoch, ktorých by ste v prípade, že máte sklad potrebovali.

Tovar v podstate u dodávateľa kúpite až potom, čo si zákazník objedná tovar u vás. Odpadá vám tak aj riziko, že by vám na sklade sedel nepredaný tovar. Okrem toho sa vás netýkajú sezónne výkyvy, nemusíte teda riešiť, ktorý tovar je kedy potrebné objednať na sklad. V neposlednom rade ušetríte aj na balení a odosielaní tovaru, a to nielen financie, ale aj čas, ktorého nemajú podnikatelia nikdy naviac.

V čom je dropshipping nevýhodný?

Dropshipping má však aj svoje nevýhody. Prvou a hádam najpodstatnejšou je nízka marža. Na predaji totižto zarobíte o niečo menej než pri klasickom predaji.

Medzi nevýhody patrí aj fakt, že ak si zákazník tovar nevyzdvihne, vráti sa vám a nie dodávateľovi. Podobne aj pri odstúpení od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní. Z teoretického hľadiska sa však tieto nevýhody týkajú aj klasického e-shopu, kedy platia tie isté pravidlá vrátenia tovaru.

Ďalšou nevýhodou je aj to, že nemôžete sledovať expedovanie tovaru od odosielateľa, avšak prípadné nedorozumenia alebo sťažnosti musíte so zákazníkom riešiť vy.

 

Okrem toho musíte dodávateľovi zaplatiť za poštovné a balné. Ak ste navyše s dodávateľom neuzavreli zmluvu o personalizácii zásielok, teda, že tovar odoslaný od neho bude označený vašim e-shopom, zákazník uvidí na zásielke údaje dodávateľa a pri nasledujúcom nákupe si možno objedná tovar priamo od dodávateľa. Ak tomu chcete predísť odporúčame priplatiť si za personalizáciu zásielok.

Aj splnenie všetkých zákonných podmienok, vrátane údajov o tovare a jeho dostupnosti je na vás ako prevádzkovateľovi e-shopu.

 




Máte záujem?
Vyplňte náš online formulár.

SME TU PRE VÁS NONSTOP
Infolinka: 0948 737 744
e-mail: info@overenyshop.sk
Certifikácia
e-shopu




Kompletné VOP a reklamačný poriadok na mieru. Obdržíte aj ročnú certifikáciu a potvrdenie o bezchybnosti Vášho obchodu.

Pravidlá
certifikácie




Všetky pravidlá, ktoré musí E-shop pred certifikáciou spĺňať, aby mu mohol byť udelený certifikát kvality eshopu.

Vypracovanie
VOP a RP




Prevádzkujúci E-shop potrebuje aby mal vypracované Všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok.

Stiahnite si
dokumenty




Dokumentácia vhodná pre vlastníkov E-shopu a ich klientov